.
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Monoshock Pilihan

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
AuthorMessage
najmimecha
Laskar Kanan


Posts : 331
Join date : 24/01/2011
Location : BandarTasikSelatan

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Sep 20, 2011 11:17 am

mono kyb ak pon dh mntk tkr ni...ckup sthun...nk coner pon x best dh..mono yss blah bndr baru bangi ni market hrga brp?
Back to top Go down
~*PeRaK MaLI*~
Laskar Kelas I


Posts : 148
Join date : 17/07/2009
Age : 26
Location : Manjung,Ipoh

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat Dec 03, 2011 4:20 pm

nape mono kayaba asal moto xsama ngn kayaba ori kdai xsama dari segi ketinggian moto??..ak pkai yg ori kdai pnyer moto jd rendah...to whom may concern sila bg pandangan.... Very Happy Very Happy
Back to top Go down
edy
Laskar Muda


Posts : 4
Join date : 26/10/2011
Location : kl

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Fri Dec 09, 2011 12:38 pm

sape yg pnah tukar mono kayaba.......tgk kat kedai...logo x sama dgn ori moto pnye....bgtaw camne nak taw ori ke klon....
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun Jan 01, 2012 6:16 pm

baru angt monoshock KYB Ori....RM135...betul x ni arga tu...dia bgi siap warantty....
nk cek ori ke x mcm mane eh
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
apik sure
Laskar Muda


Posts : 13
Join date : 13/03/2012
Age : 24
Location : Dungun,Terengganu ==> Alor Gajah,Melaka

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Fri Mar 16, 2012 11:15 pm

Salam bro sume.. tanye cket.. 6t ak nk tkr monoshock.. yg mane okey?
kayaba ke sss ad tabung??
Back to top Go down
absolute_ahben
Laskar Kelas II


Posts : 894
Join date : 15/09/2009
Location : tc → shh alam → tc

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat Mar 17, 2012 1:22 am

apik sure wrote:
Salam bro sume.. tanye cket.. 6t ak nk tkr monoshock.. yg mane okey?
kayaba ke sss ad tabung??

tengok poket, tebal ke kempis.
Back to top Go down
apik sure
Laskar Muda


Posts : 13
Join date : 13/03/2012
Age : 24
Location : Dungun,Terengganu ==> Alor Gajah,Melaka

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat Mar 17, 2012 11:08 am

absolute_ahben wrote:
apik sure wrote:
Salam bro sume.. tanye cket.. 6t ak nk tkr monoshock.. yg mane okey?
kayaba ke sss ad tabung??

tengok poket, tebal ke kempis.


haha.. lau camtu x tkr trus kot....
Laughing
Back to top Go down
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 10, 2012 9:28 pm

knpa mono ak rendah huh ?
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 10, 2012 10:43 pm

comebackid wrote:
knpa mono ak rendah huh ?

awan mono dh lembut dh...
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Wed Apr 18, 2012 11:16 pm

kena injek la nk kasi keras ??
berapa plak hrga nk injek ?

Tapi mono ak klau doublestand sma je dgn 125z lain..

Budak baru belajar.....
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun Apr 22, 2012 10:01 pm

Shark pfa wrote:
baru angt monoshock KYB Ori....RM135...betul x ni arga tu...dia bgi siap warantty....
nk cek ori ke x mcm mane eh

shark ko baru psg mono tu kn rm135.. ape mcm,ok x?
mono aku pn dah lama x tukar(10 tahun haha aku layankn ajer).. bwk berdua berayun2 dah..lalu jln yg berbumping2.. berayun2 siap jerit yehaaaa.. kah3 koboi tupai..
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun Apr 22, 2012 10:44 pm

ak pkai ok je...ambik lap pn rasa sedap mcm mono ori moto....
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun Apr 22, 2012 11:54 pm

orait shark..

Insyallah ada rezki nnti next target tuka mono pula..
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 24, 2012 3:15 pm

-sLip- wrote:
orait shark..

Insyallah ada rezki nnti next target tuka mono pula..

tuka jngan x tuka....hohohoh
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 24, 2012 7:12 pm

Shark pfa wrote:
-sLip- wrote:
orait shark..

Insyallah ada rezki nnti next target tuka mono pula..

tuka jngan x tuka....hohohoh

kira kt tmpt ko harga lagi ok,kt sni,hmmm majoriti rm140>ke atas,kayaba.. siap psg rm150,suma kedai aku tnya.. ada yg murah,x nk la aku kang pakai2 cpt je lembut.
Aku mcm dah x sanggup nk layankn mono buruk ni,mcm dah kritikal dah,tapi x leaking,nk psg sendri tool pula ada yg x de,nk hrpkn spanar yg ada ni,x terpusing dbtnyer keh3.. ketat yg amat sgt,kalo ada gun tu uihh syokla treett treett dah longgar dah hehe

haa idea sudah dtg.. @ pn aku pergi kedai motor area umah aku mintak longgar nut,lain2 pandaila nk bukak nnti.. byr je rm3 kt pomen tu.. kalo mintak rm5 siap ahh pomen tu.. beli mono bwk balik,x smpai 150... hohoho buleh ahh nnti
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 24, 2012 7:43 pm

haiyaa.....ak ingt kwasan bndar brang moto lgi murah dri kwasan kmpng....tp mahal lagi.....hurfffff....koyak poket gini....

xde ke kwan2 kau yng bukak bngkel moto ke keta ke??...klau ade bleh free kot...hohoho
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 24, 2012 8:24 pm

tu lah,mahal... x dpt rm135.. rm140 last tu pn bwk balik,psg sendri.. siap psg rm10 = rm150 nguah3... kwsn bandar sewa mahal kot.. hmm entah lah...
Kwn2 aku x de yg bukak bengkel,kalo bukak pn tmpt2 nut yg bole guna spanar je,kalo yg memerlukn penggunaan gun ke kedai la jwpnnyer hehe... mintak longgar bg duit kopi dah setel, x pe la rm 3 bebanding upah psg rm10,dah save rm7,rm7 kalo lepak mapley kenyg dah tu keh3...
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Tue Apr 24, 2012 10:31 pm

-sLip- wrote:
tu lah,mahal... x dpt rm135.. rm140 last tu pn bwk balik,psg sendri.. siap psg rm10 = rm150 nguah3... kwsn bandar sewa mahal kot.. hmm entah lah...
Kwn2 aku x de yg bukak bengkel,kalo bukak pn tmpt2 nut yg bole guna spanar je,kalo yg memerlukn penggunaan gun ke kedai la jwpnnyer hehe... mintak longgar bg duit kopi dah setel, x pe la rm 3 bebanding upah psg rm10,dah save rm7,rm7 kalo lepak mapley kenyg dah tu keh3...


hahaha....mnyak pn dh bleh bleh isi pnuh ngn rm7 tu....
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat May 19, 2012 6:24 pm

monoshock moto first model memeng rendah ek ?
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat May 19, 2012 8:16 pm

comebackid wrote:
monoshock moto first model memeng rendah ek ?

Dari sudut mata aku mcm lebih kurg je ketinggian mono 1st model dgn model2 seterusnye,mungkin mono tu dah lama kot jdi dah mendap ke bwh,kalo tuka mono ori kayaba baru tonggek balik la nnti.. nk pulak turun fork sikit,tonggek la nnti hehe

hmmm x pe ataupn nnti para2 otai yg maha Expert akan tambah dan bg info.. sekian terima ksh.. Laughing
Back to top Go down
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sat May 19, 2012 10:30 pm

mono ak klau buat doublestand sama je dgn moto model 2 kwn ak ni tapi klau x stand rendah je..

Tapi klau bwak orang moto ak jadi beban je nk p..
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun May 20, 2012 7:21 pm

comebackid wrote:
monoshock moto first model memeng rendah ek ?

double standt moto...lpas tu tekan ekor moto...moto tu mudah turun x???..kalau mudah turun mono tu dh lemut kene tukar yng baru lorhh...kalau keras lagi mksudnya ok lagi...tp kalau rendah dan mono ok lagi...kau g kedai suruh diorang tingikan mono blakang moto...kalau kau tgk kt mono moto kan ade tempat ngejas tu...nk wat sendiri ak xthu cara dia mcm mane...
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Sun May 20, 2012 7:46 pm

member ak ckp mono ak tu lembut elok lagi..?
Back to top Go down
Shark pfa
Bintara Kanan


Posts : 611
Join date : 18/05/2011
Location : Terengganu,Besut

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Mon May 21, 2012 1:17 pm

comebackid wrote:
member ak ckp mono ak tu lembut elok lagi..?

g kedai sruh diorang tingikan...
Back to top Go down
http://facebook : mr_shark_face@yahoo.com
comebackid
Laskar Muda


Posts : 96
Join date : 31/03/2012
Age : 20
Location : Perak

PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Thu May 24, 2012 8:31 pm

Shark pfa wrote:
comebackid wrote:
member ak ckp mono ak tu lembut elok lagi..?

g kedai sruh diorang tingikan...



pomen sya ckap '' Hg kasi Rm100 mono hg seattle ak buat ''

apa nk buat huh? ke ak kena goreng dgn pomen tu ?? kedai x tnya lagi la.. Question Question
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Monoshock Pilihan   Today at 9:53 am

Back to top Go down
 
Monoshock Pilihan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 11 of 12Go to page : Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 Similar topics
-
» 2T & 4T Pilihan Anda V4

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Malaysian 125Z Community :: Perbincangan :: Diskusi Motosikal-
Jump to: