.
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Yamaha Energy Induction System (YEIS)

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
AuthorMessage
fx110
Laskar Muda


Posts : 60
Join date : 12/03/2011
Age : 31
Location : Singapura

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Fri Aug 05, 2011 9:14 pm

absolute_ahben wrote:
x paham la.
cmne lak boleh x pakai botol ye?
cik fx110 boleh terangkan dengan lebih lanjut x?
boleh tunjukkan pic hujung hos di bahagian in n out x?

fungsi nya dah macam YEIS.

dua-dua hujung hos sambung balik kat tapak carb je.
satu pemula, satu penghujungnya

apabila dua-dua hujung hos disedut oleh piston,
dlm hos akan jadi vacuum,(macam tabung YEIS juga)
kuasa vacuum terhasil bergantung lah panjang hos tu(macam size tabung YEIS)
Back to top Go down
absolute_ahben
Laskar Kelas II


Posts : 894
Join date : 15/09/2009
Location : tc → shh alam → tc

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sat Aug 06, 2011 1:35 am

oke.
paham.
kalau buat 1 lubang je pun bolehkan.
tp kena matikan hujung hos tu pun bolehkan.
kalu buat sipc, vakum yang terhasil tak la sebesar yang dihasilkan dalam yeis betul x teori ak nieh.
hua3.
Back to top Go down
samporna ccn
Laskar Kelas II


Posts : 876
Join date : 06/05/2010
Age : 25
Location : jengka <- gambang -> kuantan

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sat Aug 06, 2011 2:59 am

fx110 wrote:
absolute_ahben wrote:
x paham la.
cmne lak boleh x pakai botol ye?
cik fx110 boleh terangkan dengan lebih lanjut x?
boleh tunjukkan pic hujung hos di bahagian in n out x?

fungsi nya dah macam YEIS.

dua-dua hujung hos sambung balik kat tapak carb je.
satu pemula, satu penghujungnya

apabila dua-dua hujung hos disedut oleh piston,
dlm hos akan jadi vacuum,(macam tabung YEIS juga)
kuasa vacuum terhasil bergantung lah panjang hos tu(macam size tabung YEIS)

oo kre nye btol yeis tu dah ditukar kpda salur hose yg pnjng la ye.. n hose yg pnjng tu plak 2 2 hjung connect kt tapak carb..
bru pham.. ingtkan ko ltak 2btol yeis td.. hehehhehe
Back to top Go down
amer_horatio
Laskar Kelas I


Posts : 102
Join date : 27/05/2011
Age : 27
Location : KAJANG

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sat Aug 06, 2011 3:39 am

berminat tp mane nk cri yg aftermarket nye????ade lg ke jual????
kalau nk D.I.Y ni heheheheheheh agak lemah sikit....
kang lak moto t...
ade otai2 bangi leh tolong tk bab2 ni????
Back to top Go down
absolute_ahben
Laskar Kelas II


Posts : 894
Join date : 15/09/2009
Location : tc → shh alam → tc

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sun Aug 07, 2011 12:26 am

aiyo.
buat sendri sudah.
beli mata dril besi.
carik getah intake carb lebih.
carik 1 ketul tubeless punye kple.
carik gam 3 ton.
ak nk tunjuk pic pun x ley moto kt ipoh.
ak kt bangi.
ak da siap da buat n pasang kt moto.
cume botol je ak x buat lg.
Back to top Go down
amer_horatio
Laskar Kelas I


Posts : 102
Join date : 27/05/2011
Age : 27
Location : KAJANG

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sun Aug 07, 2011 5:36 am

wah encik ahben ade kat bangi kan????

boleeh la tlg......pliss.....huhuhuhuhuh
Back to top Go down
absolute_ahben
Laskar Kelas II


Posts : 894
Join date : 15/09/2009
Location : tc → shh alam → tc

PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Sun Aug 07, 2011 6:40 am

pergh.
lg ak.
g la tgk thread diy.
ade dlm tuh.
bro ultra z da buat da demo + tutorial~
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Yamaha Energy Induction System (YEIS)   Today at 7:07 am

Back to top Go down
 
Yamaha Energy Induction System (YEIS)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 7 of 7Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 Similar topics
-
» Segala Persoalan V8
» Segala Persoalan V6

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Malaysian 125Z Community :: Perbincangan :: Diskusi Motosikal-
Jump to: