.
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Sport Rim @ Rim Aloi V3

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20
AuthorMessage
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Sat Feb 01, 2014 6:02 pm

a'ah azeri ada jer yg pendek pjg,kalo ada grinder,asah trus modi keh3x!!,yg paling senang sportrim asal 6btg tu terus je pasang hehe,@ mmg aku x pandai nk psg sndri kot

aku nk tunggu Alang_y125z psg sportrim 3btg dia kt motor utk bg info,ada x yg pjg pendek,disc telampau ke tepi ke..pusingan rim blkg jdi berat ke.. hub spoket kena tuka ke.. besi kiri kanan tepi rim tu lain dari rim 6batang asal tu ke... huishh brapa byk ke larr hahaha....

Azeri kwn2 ko dah ada yg psg rim 3btg klon tu... @ ada mereka2 disni yg dah pakai rim enkei klon 3 btg tsebut.. kongsi2 kn lerr info yerr.... runsing + penat otak memikirkn kalo sportrim blkg jdi berat sgt pusingannyer dan lain2 kes..
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Sun Feb 02, 2014 11:46 pm

ko dh beli ke rim tu? engkei 3 batang klon tak pasti kwn ak ada gna ke tk, kalau 3 batang ori ada la yg dh guna.. engkei 3 batang thailand yg wrna oren tu, kwn ak pasang mcmtu ja.. bila siap nmpk senget sikt.. mungkin kena tukar hub sprocket kot
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Mon Feb 03, 2014 7:38 pm

hehe Al-hamdulilah,dah beli hehe

penat dah aku mengerjakn rim blkg,pasang2 pusingan jdi ketat giler,rim yg putih pn dah jdi comot dgn myk rantai hahaha... aku saspek pn bush besi kiri kanan tu la nnti la bila2 time free aku try lagi cuba... x kn aku putus asa,sdgkn rim tzr125,rr.tzm dan lain2 pn bole psg.. x kn lerr rim tsebut x leh psg yer x... opss maghrib dah... solat dulu...bg tenang semoga otak aku akan dpt idea2 yg kreatif utk dipikirkn hehehe...

hub spoket,hub besi kiri kanan,hub besi tapak spoket,hub besi tgh... benda2 ni la yg aku saspek... rim dpn orait no problem... nnti la kot kalo de masa nk tnya kedai yg jual rim tu betul2,pomen kedai tu yg pndai bt,tnya tokey ntah hape2 yg dia kata nnti,tokey bkn pomen.. tokey amik untung saja muhekkk!!
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Mon Feb 03, 2014 9:05 pm

bnyknya rim yg ko dh guna...cayalah.. bro slip mmg    
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Tue Feb 04, 2014 7:19 am

x de la byk sgt... suma rim cap ayam ajer... kalo rim tzr,tzm,RR,kawasakit dLL hoho x termampu lerr aku nk pakai dan nk memodi main bush besi.. rim paling senang 6 btg asal dgn x1r 3 btg,suma bush besi dan berkaitan trus psg...aku kalo enkei klon da thp surrender nk psg mau ke kedai jgak pergi nyer,tinggal bwk duit hahaha hadoi... skrg ni biar je dulu,pakai rim asal,motor kena bwk utk cari rezki...

nnti free aku nk try x yah psg disc lak,trus psg gitu je,nk tgk & ukur mana yg senget @ terlebih
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Fri Feb 07, 2014 4:49 pm

update..
Al-hamdulilah... orait bjaya.. no problem.. cuma permasalahan tang hub getah spoket tu jer... hub besi kiri kanan,hub spoket 125zr,hub besi kt perumah spoket.. suma pakai 125zr punya,no problem... mcm yg aku taip sebelum ni hub besi dlm rim blkg tu jer yg lain & x leh pakai yg 125zr @ 125z (rim lidi) pnya.

aku paksa2 msukkn mula2 x leh,sangkut kt brek pad,aku paksa2 secara rangkus dan ganas tanpa belas kasihan, bole,tapi pusingan rim giler berat hohoho!!.... aku rilek dlu,solat dlu pas tu sambug,nah! aku dah nmpk... bush getah utk perumah spoket pnya pasal,x rapat,terlebih... aku tuka,hurmm setel,ngam,pusingan rim ok....

tu je la aku nk kongsi..

 " />

tyr blum psg,nnti la,nk buka tyr kena gi kedai,buka tyr dari rim lain,x bjaya nk buka tyr tiubless sndri.x pandai... bt masa skrg,buka balik simpan bwh katil,bg rim tu tdo dulu keh3x!!!
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Fri Feb 07, 2014 10:48 pm

lepas ni smart la motor bro slip    
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Sun Feb 09, 2014 5:21 pm

smart.. x de la azeri biase2 je...  Smile 
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Sun Feb 09, 2014 9:35 pm

ok la tu bro.. cuma nk parking jdi masalah skit.. takut rim hilang disambar penyamun    .. jgn kata enkei,racing boy 3 btg kwn ak pn kena kebas  affraid
Back to top Go down
serez
Laskar Kelas I


Posts : 146
Join date : 07/06/2012
Age : 34
Location : USJ

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Mon Feb 10, 2014 11:02 am

-sLip- wrote:
update..
Al-hamdulilah... orait bjaya.. no problem.. cuma permasalahan tang hub getah spoket tu jer... hub besi kiri kanan,hub spoket 125zr,hub besi kt perumah spoket.. suma pakai 125zr punya,no problem... mcm yg aku taip sebelum ni hub besi dlm rim blkg tu jer yg lain & x leh pakai yg 125zr @ 125z (rim lidi) pnya.

aku paksa2 msukkn mula2 x leh,sangkut kt brek pad,aku paksa2 secara rangkus dan ganas tanpa belas kasihan, bole,tapi pusingan rim giler berat hohoho!!.... aku rilek dlu,solat dlu pas tu sambug,nah! aku dah nmpk... bush getah utk perumah spoket pnya pasal,x rapat,terlebih... aku tuka,hurmm setel,ngam,pusingan rim ok....

tu je la aku nk kongsi..

 " />

tyr blum psg,nnti la,nk buka tyr kena gi kedai,buka tyr dari rim lain,x bjaya nk buka tyr tiubless sndri.x pandai... bt masa skrg,buka balik simpan bwh katil,bg rim tu tdo dulu keh3x!!!
wah kacak beb heheh  cheers 

jadi mcm aku jgk ler dulu pakai rb 3 btg, enkei 3btg kan aku ada tanya ko heheh. msti ketat jgk. lagi teruk rim aku senget ke kanan.. mmg tolak disc pot sikit la. nasib baik x jem. susah jugak nak padankan bagi betul2 ngam.
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 7:26 am

serez - x de la kacak,biase2 je,rim klon je serez,kemaruk sgt dah aku dgn enkei,klon pn jdi la hehe... yg ori x mampu la aku,bajet kurg,mahal... (muhek!! larik bajet utk nk amik lesen D,keh3 lesen D tarak lagi dgn usia sbgini)

a'ah serez tang jdi ketat pusingan rim tu yg x best tu,elok2 motor bole pergi,gara2 pusingan rim ketat trus bole jdi kurg kelajuan.. problem tang bush2 besi @ pn bush getah,tang situ je mesti ada yg x kena... bush besi2 pjg la,pendek la,bush getah x rapat la,adeh sugguh mncabar hehehe.... tapi yg paling senang rim asal,bubuh ajer.. rim dpn ok ajer,rim blkg jer yg kdg2 mncabar minda sikit utk org amatur mcm aku ni ha...
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 7:40 am

oh lupa lak...
azeri - uih!! ye ke racingboy kwn ko kena kebas.. RB pn diaorg kebas adeh,kesan memakai brg2 panas/curik huhuhu sgt menakutkn.. dgn ini aku mngingatkn pada diri sndri dan semua hindarkn la dari pakai brg curik/panas.. dosa satu,kesannye pn huhuhu... x abis motor,dgn org2 pn abis skali
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 2:48 pm

bro slip, bush ko guna yg lebih pendek@panjang@std? pusingan tyr ok tk? ke ada bnyi2 disc skit? bnyk tnye plk ak ni  Embarassed
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 10:41 pm

azeri - aku semua pakai yg asal 125zr punya bush,bush besi kiri kanan,hub getah.. pusingan tu ada sikit,nnti bila dah hr2 bwk,brek pad dah mkn,ok la nnti tu,kalo berat sgt pusingan ada lerr tu yg x kena hehehe.. kalo sikit2 ok jek
Back to top Go down
Azeri_conquistador
Bintara Kanan


Posts : 629
Join date : 07/08/2012
Location : Penang

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 10:54 pm

ok le tuh... tkyh pening2 nk tukar barang.. sumbat je apa yg ada   
Back to top Go down
-sLip-
Bintara Muda


Posts : 477
Join date : 04/05/2010
Location : selangor

PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Wed Feb 12, 2014 11:12 pm

a'ah x yah tuka,bubuh je segala2 bush2 besi,hub getah,tapak spoket 125zr sportrim.. sbb ko beli dah siap bearing dan hub besi tgh tu,trus sarung dgn kacak nyer hahaha.
Lain ler mcm aku,rim klon,x de bearing dan hub besi dlm rim,tang hub besi dlm rim tu yg kena beli btul2 utk enkei 3 btg,slh beli,alamak...ada la nnti yg x kena
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sport Rim @ Rim Aloi V3   Today at 11:58 pm

Back to top Go down
 
Sport Rim @ Rim Aloi V3
View previous topic View next topic Back to top 
Page 20 of 20Go to page : Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20
 Similar topics
-
» Segala Persoalan V7

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Malaysian 125Z Community :: Perbincangan :: Diskusi Motosikal-
Jump to: